Nu är det kriiiiiiig!!!

Idag gjorde jag något mycket märkligt. Jag skickade ut gubben i skogen i kamoflage kläder med gevär, ficklampa och väst med ammunition...  Mina sista ord till honom var:
"Skjut dig nu inte i foten..."
"Jag kan inte något om så mitt liv är i fara..."
"...oookej då... tappa inte bössan på foten då!" Sa jag uppmuntrande. Han log lite snett och skrattade torrt. Jag antar att han är lite trött på mina putslustiga skämt om hans nya hobby.
Inte handlar det om jakt eller någon slags historisk rekonstruktion. Nej då... det är vuxna män i skogen som lagt en herrans massa pengar på kamoflagekläder, gevär, västar... you name it! och sedan springer runt i skogen skjutandes färg på varandra. Jajjemen! Det handlar om paintball! Jag trodde det var slut på denna trend och att den enda gång det utfördes var på möhippor och eventuellt en och en annan kick off med jobbet.
Men nej... paintball världen lever och min gubbe med den!

Här är mer info för den som är sugen på att följa med någon gång...

Kram
Mika

Ps. Okej, okej... jag tror det är roligt... sjukt roligt... och mycket adrenalin kickar involverade... Men till den dagen jag själv ska stå där på fältet med bössan laddad med färgbollar... ja till den dagen ska jag reta honom... lite grann i alla fall... så där lite jobbigt och pestigt. Ds.

Kommentarer
Postat av: Nillas liv på pinnen

Oj, vad unga ni är!

Skulle min gubbe få för sig något liknande skulle jag dra slutsatsen: senildemens.

2009-10-25 @ 15:36:28
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Mika

Hahahahahaha... jag har slutsatsen: trettioårskris!

2009-10-25 @ 15:49:23
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0