Brev till tomten.

Hej kära, kära, gamla röda tomte!

Hoppas att allt är bra med dig och att du fortfarande kommer i dina byxor (trots allt hysteriskt gott lösviktsgodis). Jag har nu i flera år avstått att skriva några önskelistor i tron om att jag verkligen inte kan komma på något att önska mig... men så är ju faktiskt inte fallet... du vet det och jag vet det.

I tider med "Ullared", "what not to wear" och "Äntligen hemma" på tv så har jag insett idiotin med shopping och neverending story med att hela tiden förnya och förbättra... och det kanske framförallt är detta som fått mig att inte skriva några långa listor med prylar, kläder och inredningstjaffs...
Dessa senaste år av mammaledig-fattigdom har jag kommit till insikt om en helt annan del av mig som skulle behöva förbättras och utökas... och det är här jag tror att du ack så röda tomte kan komma till hjälp.

Jag har varit snäll i år... inte bara har jag blivit mamma till ännu en jävla sommarkatt utan jag har även tagit mig an två stycken tjock tv apparater som annars på tippen skulle hamnat. Sakerna man gör för att moderjord ska må bra!!! Jag har även börjat köpa ekologiska matvaror och rättvismärkta produkter. Jag har tagit min spruta som en riktigt duktig svensk och jag har haft dåligt samvete för godis och kakor jag stoppat i mig.

Och med detta sagt så kommer min lista här:
  • Tid.
  • Lust.
  • Lycka.
  • Ro.
(Okej då... en jäkla massa pengar också så vi kan bygga ut/bygga nytt... kanske äntligen ta en riktig semester i sommar... anställa en städerska... illustrera på dagtid... starta det där "familjeföretaget" där alla fick utlopp för sin kreativitet... en massör som tar sig an min rygg/nacke skulle också sitta fint!!!! Men ABSOLUT ingen platt tv tack... det skulle göra mig sömnlös... och absolut inga fler sommarkatter som mjauar så där obarmhärtligt hjärtskärande...)

Många tack på förhand tomten!
Kram och julpuss
Mika

Ps. Hälsa tomtemor! Ds.

Kommentarer
Postat av: Christina

Ja du tomten.....

kan bara instämma och säga att jag önskar mig detsamma...kanske blir lättare när man klumpar ihop det? rent administrativt för dig tänkte jag?

2009-11-27 @ 08:16:38
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Matilda

haha, älskar detta inlägg! hihihi! "jag har tagit min spruta som en riktigt duktig svensk"

haha!



sv: nej nej, ingen kör inne på systemet, men precis utanför. just det systemet ligger i en galleria, så kören liksom gick runt och stod lite överallt där inne i gallerian! men vad vet jag, kanske hamnade de inne på systemet tillslut (efter att ha stått i kö i en halvtimme då såklart!) ;-)



kram M

2009-11-30 @ 12:07:29
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Katja

haha! vilken bra önskelista! :) verkligen!

men ork då? energi alltså, det behöver jag extra av ibland.

2009-11-30 @ 21:46:37
URL: http://katjaandersson.blogg.se/
Postat av: Mika

Christina: Kanske...

Matilda: Hm... jag tror jag ska lägga in i som förslag till budgeten om en kör inne i butiken... helst varje dag hela året. Tänk dig att jobba midsommar till idas sommarvisa...ler och dagdrömmer.

Katja: Ork... skrev jag inte det? Hoppsan. Det var nog det jag önskade mig mest av allt. Nåväl... får ta det nästa år då ;)

2009-11-30 @ 22:24:56
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Nillas liv på pinnen

Vilken suverän önskelista! Tänk om man faktiskt kunde åstadkomma lite av det där. Lite mer än man har nu alltså. Finns det något viktigare egentligen?

2009-12-03 @ 08:28:33
URL: http://nillalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0