Men hallå!

Häromdagen smällde jag en pappskylt i ögat så det stod härliga till! Underbara, fruktansvärda, otroliga, neverending smärta!!!!!!! Jisses vad ont det gjorde. Det hände på jobbet och som en god statlig anställd så fortsätter man sitt knegande. Ungefär sju sekunder efter det hände stod jag på lastkajen och tog emot paket med tårarna och näsan rinnande. Som en god statlig anställd.
Sju minuter efter så satt jag i kassan. Nu med sminket rinnande ner över ansiktet och tårar och snor. Som en god statlig anställd.
En timme efter det satt jag i köket och lunchade och inser att jag ser fruktansvärt dåligt på ena ögat. Jag ringer ögonmottagningen och ber om en akuttid.
- Tja... eh... jaha... eh... då måste jag be att få återkomma till dig... du måste först prata med en sjuksyster... och sedan kan hon boka en tid till dig.
Jag som trodde jag bad om en akuttid.
Som en god statlig anställd fortsätter jag mitt sysslande och väntar på samtal.
Sjusyster ringer så småningom upp mig och ger mig en "akuttid" klockan två. Och som den goda...tjat, tjat, jag är så går jag ut och sätter mig i kassan ytterligare en timme.
Med sminket helt bortspolat på ena ansiktshalvan, snoret rinnandes, ögat forsande och ett öga rött som ett bättre billigt läppstift som EN RIKTIGT JÄVLA GOD STATLIG ANSTÄLLD!
Framme på sjukhuset får jag sitta och vänta på min akuttid. Så där sitter jag i väntrummet och väntar på min tur utan någon sysselsättning.
Jag somnar.
Och snarkar HÖGT! Hahahahahaha... Jag vaknar av mitt eget snarkande och känner att saliven rinner ner på halsen.
Jag kommer in och får min undersökning. Jag kvider inte det minsta när doktorn bryskt lyfter det mycket ömma ögonlocket, klämmer dit en kladd bedövningssalva och släpper det utan minsta finess med orden:
-Nu kommer det svida!
Som en riktigt god statligt anställd gör jag mitt bästa att hålla upp ögat när jag får en satans strålkastare riktat rakt in i det.
Ingen allvarlig skada skedd enligt doktorn och jag blir utskriven med orden:
-Gå hem och vila idag och imorgon så ska du se att det försvunnit sedan.
... och vad gör jag? Jo... går tillbaka till jobbet och fortsätter jobba med ögat rinnande... som en god statlig anställd.

Fan vad mesig jag är! Nästa gång ska jag vältra mig i självömkan!

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Linda

Oooh, uscha... Låter inget vidare! Hoppas ögat är bättre! "Mer självömkan åt folket!!" borde vara en slogan i EU-valet tycker jag...

2009-05-27 @ 19:48:13
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0