...jag har sockermask i magen...

...detta är en kvalificerad gissning i alla fall... för det är HEMSKT vad jag äter socker idag... och igår, i förrgår och antagligen imorgon också...

Nej... jag är inte genom mitt eldprov ännu. Jag är bara för trött för att plugga/arbeta mer på det idag, jag vill inte heller gå och lägga mig nu så jag satte mig här hos er, i bloggen för att avreagera mig lite.

Fy vad det är svårt att ta en annans människas presentation och försöka sätta sina egna ord på den! Jag håller på att vricka tungan med flummiga uttryck... (för att uppdatera den oupplysta så ska jag hålla en utbildning nästa vecka för en bunke blivande butikskommunikatörer. Till min "hjälp" har jag fått en 200 sidor lång powerpoint presentation.) Efter alla dessa timmar med tragglande om hur "jag skulle uttrycka mig" så börjar jag tro att det skulle gått snabbare om jag gjort hela utbildningen från scratch... själv... då skulle jag i alla fall se den röda tråden som nu verkar saknas.

Jag vill så gärna att detta ska bli riktigt bra. Att det ska kännas inspirerande att lyssna på mig. Hur gör man det när allt som kommer ut ur munnen är högtravande ord och ordet "viktigt" nämns ungefär fem gånger i varje mening???

Några tips? Någon???

Kraumizar
Mika


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur kommer det sig att du ska utgå från en annan människas presentation? Jag tror man behöver utgå från sig själv när man pratar. Man behöver sina egna ord och sina egna tankar för att det ska bli intressant att lyssna på.

Men antagligen har du en massa tankar om det du ska presentera, du skriver ju att du skulle kunna göra utbildningen själv, så kör! Ditt eget race.

2009-05-09 @ 17:19:59
Postat av: nilla

Alltså, det vara jag! Vet inte varför namnet föll bort. Kanske gör det det igen så: DET ÄR NILLA!

2009-05-09 @ 17:21:34
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: nilla

Som skrev kommentaren överst alltså haha =)

Nu lovar jag att jag ska lämna din blogg...

smyger ut obemärkt

2009-05-09 @ 17:23:10
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Mika

Hahaha... härligt att det inte bara är jag som dundrar in på bloggar...

Jag måste följa det färdiga materialet för dom vill säkerställa att vi får med allt...

Men jag har börjat hitta orden nu... så det ska nog ordna sig...men nästa gång jag ska hålla en presentation så blir det andra bullar.

2009-05-10 @ 14:06:04
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Nä, gråsuggor är inga insekter. Dom är kräftdjur! =)



Mvh Yvonne.

2009-05-10 @ 19:42:13
URL: http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se/
Postat av: Yvonne

Tack! Va kul att du gillar det jag skriver! =)



Jag har fått en liten bloggkompis som är 8 år. Och det är därför jag skriver om insekter.

Vi älskar insekter och djur båda två nämligen! =)

Min dotter avskyr insekter och mitt barnbarn är för litet än! Men jag hoppas att HON åtminstone kommer dela mitt intresse sedan!



Oj, det var en annan bloggare som tyckte jag skulle skriva en barnbok med... Det är ju väldigt smickrande, men jag är nog lite för osäker för att våga mig på det...



Haha! Ja, vårat hus är nog drömmen för byggprogrammen! Det finns inte någonting i det här huset som fungerar som det ska! Vi har faktiskt pratat om att söka till något av dom. Men jag är nog lite feg där med tror jag... =)



Mvh Yvonne

2009-05-10 @ 19:52:23
URL: http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0