Cruising...

Igår tog jag, gubben, våra vänner S och B cadillacen till Hässleholm. Här pågick, förutom en musikfestival, Power Meet Start of summer... Eller raggarträff om man hellre vill kalla det så...

Det är lite pirrspännande när man närmar sig en träff... (jag har varit på två...går man på fler så kanske det där pirret försvinner...) En märklig karneval-lik stämning brer ut sig med alla människor som kantar vägarna för att se på cruisingen. Alla verkar glada, vinkar och gör tummen upp. Alla sorters människor är där. Det är folkfest.
Tidigare har jag alltid trott att det är väldigt råbarkade människor som befinner sig på raggarträffar och att "normala" människor gömmer sig i sina hem för att undvika bråk... Märkligt... ibland undrar jag vart alla mina fördomar kommer från. När jag åker gata upp och gata ner ser jag mest barnfamiljer, många yngre par och parkerade "bilentusiaster"...
Många är där för att dom tycker om bilarna. Andra är där för att dom vill vara med på festen... Jag är där för att jag tycker om att klä ut mig (jag har aldrig sagt att jag är normal...) jag tycker om känslan av att befinna mig i en annan tid i någon annans liv... med en annan musik och ett annat tänkande... Lite som att spela teater... Det blev ingen klänning denna gången... kanske nästa?

Grön raggare:

Svart raggare:

Röd raggare:

Mika raggare:

*S*

Fotograf Blue.

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Vad coolt med raggarträff, hade gärna velat se dig i full mundering!



Kram

2009-06-03 @ 09:19:45
URL: http://charlie.dnsalias.com/mrssouthstar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0