NU RÄCKER DET!!!!

Länge nu har det varit väldigt populärt att spy galla över småbarnsföräldrar... och deras barn.
NO MORE! Enough is enough!!!!!
Visst, vi går tidigare från jobb för att hämta barnen och vi vill ha semester när det är oktoberlov och sportlov... vi vill fira jul med våra barn och vi måste springa när dom ringer från dagis och säger att kräksjukan drabbat den lille...och JA våra barn skriker på bussen och dom tar plats... det rinner snor ur näsan och ibland luktar dom bajs... men inte nog med att Ni (tar du åt dig?) gnäller på oss och säger att vi är det mest tröttsamma släktet som jorden skådats...vi gör det med ständigt dåligt samvete. FÖR VI RÄCKER INTE TILL!!!! I ena änden finns det STORA bedjande ögon som säger: "Mamma..har du en stund över för mig idag då?" och i andra änden finns "vuxenvärlden" där där det ständigt upprepas att föräldrar är dom som myglar med VABbandet, att vi inte är välkomna på restauranger för att vi väsnas och vi är dom som inte ställer upp för arbetslaget. Utöver detta är det vi som måste försvara att den lille är förkyld (igen!) när man ringer till jobb och anmäler VAB och hör en djupt suckande arbetskollega eller chef i andra änden.
Vi gör det av kärlek, vi gör det av skyldighet, vi gör det för det är vad våra föräldrar gjorde för oss och vad vi hoppas att våra barn kommer göra för våra barnbarn...vi gör det för att dom ska bli bra människor och tyvärr gör vi det även för att dom ska kunna växa upp och bli totalt oförstående, bortskämda små räkor som sitter och skriker ut att hundar är mycket bättre än barn för alla som orkar lyssna...
SÅ SLUTA KLAGA! VI GÖR FÖR F-N SÅ GOTT VI KAN!

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Mycket bra skrivet, håller fullständigt med!!!! Dessutom, vi och våra barn MÅSTE få ta plats, barnen är vår framtid! Jag är så trött på allt gnäll på oss och att vi ständigt kommer bakom tuggummituggande Zahara eller ngt annat innenamn som egentligen bara vill ha just det jobbet som jag söker för att kunna resa om ngn månad. Och hon får det, för jag är ju förälder, har barn som blir sjuka och inte nog med det...jag kan bli gravid igen!! Ve och fasa!



Kram på dig

2009-03-11 @ 10:06:15
URL: http://mum79.wordpress.com/
Postat av: Caroline

Vad är det som hänt hjärtat?? Kram

2009-03-11 @ 12:35:42
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sååå, det är för vems skull du/ni skaffar barn?

2009-03-11 @ 19:33:35
Postat av: Mika

Jag kan redovisa exakt i alla detaljer och aspekter varför jag har valt att skaffa barn... jag tror snarare att din fråga är varför du väljer att inte göra det... och det min vän kan jag inte svara på.

2009-03-12 @ 00:25:30
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det kan du vara själv! Jag vet mycket väl varför jag inte skaffar barn. Du har redan räknat upp några av "aspekterna". Är det för att rädda världen ni skaffar barn, är det för de ofödda barnens rätt att leva eller är det för någon annans skull. Kanske er egna?

2009-03-12 @ 08:11:53
Postat av: Mika

Hahaha... jag har ju berättat varför jag skaffat barn! Hur skulle det annars se ut när jag sitter och leker med Barbie och Lego???! Världens bästa ursäkt... och om inte det räcker så gjorde jag det för att Göran Persson ska ha någon som tar hand om honom när han blir gammal.

2009-03-12 @ 08:41:29
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: anneli

Du är min idol, mika! men jag håller med caroline; vad har utlöst detta? massa kramar på dig!

2009-03-13 @ 17:35:13
Postat av: Mika

Jag brukar inte bli irriterad på folk som "uttalar" sig om andra... men jag kände sådan jäkla frustration här om dagen när jag, stressad som bara den, var på väg inom dagis efter jobb och jag hör en tuggummi tuggande röst på radion som sa:

-Är du också så jävla less på småbarnsföräldrar som går tidigare från jobbet bara för att hämta sina snoriga ungar på dagis.

Då hade jag dessutom tidigare pratat med en nästan gråtfärdig väninna som inte vet hur hon ska klara av både sitt jobb och dagistiderna i samma liv. Det jag menar med mitt inlägg är väl mest att det suger att det är så få utan barn som förstår vilket jäkla arbete det ibland kan vara!

2009-03-13 @ 20:05:27
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0