Hurra!!!!

Våren är här! Idag stog nämligen jag ute i min ENORMA trädgård och svor som en borstbindare över allt som behöver göras. Det är det största vårtecknet av dom alla! Det är alltid tre ton jord som ska flyttas eller två kvadratkilometer skvallerkål som ska grävas upp.
Så om det finns ett program som heter "Den arga trädgårdsmästaren" så får Ni min välsingnelse att anmäla mig dit!

Den lilla hittade en död mus ute idag. Jag stod och pratade med grannen och hon stod bredvid alldeles stilla, väntade och väntade på sin tur att prata. När grannen tittade på henne och frågade vad det var hon höll i handen sa hon:
"Muuus..."
Bläääärk! Jag gillar gnagare i allmänhet... men jag får rysningar när min två åring står och håller i en död näbbmus. För att undvika fler bakterieutväxlingar med kadavret gick vi och hade musbegravning. Den stora tjejen grävde medans den lilla stod och sa:
"Hejdå muuus!" eller "Stackars muuus!" Sedan sjöng vi "Sov du lilla musunge, än så är det vinter..." medans byggnadsarbetarna hos grannen tittade konstigt på oss. Den stora tjejen frågade varför vi grävde ner den. Jag svarar utan att tänka:
"För då kan maskarna äta upp den!"
Detta var inte populärt alls... så jag fick tillägga:
"Och så blir den till en vacker blomma!"
Sedan la jag en stor sten ovanpå för att försegla graven.
Andra säkra vårtecken verkar vara irrationell ilska... Det här läste jag i expressen idag:

"Missnöjd kund bet frisör

En 42-årig kvinna greps på onsdagen i Jönköping efter ett misslyckat besök hos frisören. Kvinnan var inte nöjd med resultatet av klippningen. Hon lämnade salongen, men återvände snart och ville ha pengarna tillbaka. Sedan välte hon en hylla och bet en av frisörerna, rapporterar lokala medier.Kvinnan greps av polisen en stund senare. Hon var varken onykter eller drogpåverkad, men mycket missnöjd med sin frisyr."

 

Hahahaha... Det är som hämtat ur en film... Jag kan nästan se frisörens min framför mig.

NU måste jag sova för att vara människa imorgon!

God natt vänner där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0