Bruk eller missbruk?

Jag är inte mycket för tabletter... men när jag nu vaknade upp en tredje dag med huvudvärk som inte vill ge sig bestämde jag mig för att ta hela TVÅ treo. Jag tänkte att ska jag bekämpa ont så kan jag göra det ordentligt. Och vad hände? Jo... efter en månads dvala och "jag orkar inte ta något för mig" så vaknade kroppen till liv. Jag och barnen höll ett jäkla tempo idag... fixade en massa ärenden som legat och väntat, städade, var på besök hos M, tecknade, lagade pannkakor, tittade på film, diskade fläkten, var och tittade på tyger i tygaffären, dansade och var sådär glad och pedagogisk som jag önskar att jag var varje dag... herre gud! Det låter som jag går på uppåt-tjack (heter det så???)... Men visst börjar man fundera...

a:) Vad innehåller treo egentligen?
          
b:) Hur kommer det sig att min kropp behöver två treo för att vakna till liv?
        
Jag tror jag behöver ett läkarutlåtande... någon...?

Kram
Mika




Kommentarer
Postat av: Blue

Koffein is the shit!

2009-06-09 @ 23:58:50
URL: http://deetre.blog.se
Postat av: nilla

Jag har ätit mängder av treo under ett antal år. Vet inte vad det är i som piggar upp men acitylsalisylsyran dämpar värk och inflammation iallafall.

Treo är det lätt att bli beroende av och det är verkligen inte bra för magen, så jag har slutat nu. Hoppas att jag kan låta bli i fortsättningen!

2009-06-10 @ 14:26:39
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Marie..

Istället för att ta två treo ska man ta två alvedon + en Ipren. Iprenen förstäker alvedoneffekten

2009-06-10 @ 14:50:38
Postat av: Mika

Blue: Är det verkligen bara koffeinet som gör det? Jag blir aldrig så energisk av en kanna kaffe...

Nilla: Nej... jag blir oxå lite skeptisk till det när det funkar så bra... Jag förstår beroendegrejen helt... Jag håller tummarna för att du kan hålla dig borta (läste precis ditt avgiftnings inlägg ;) )

Marie: Får prova det i framtiden när jag har riktigt ont...

2009-06-10 @ 22:20:58
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0