Lev i nuet...

...lev i nuet... enklare sagt än gjort. Hela tiden påminns man om sånt som varit och sånt som komma skall... Men visst finns det inga ljuvligare stunder än dom där man stannar upp och bara njuter eller bara "är".
Här om dagen kom jag på mig själv blickandes mot himlen. Min första tanke var:
"Oj... vad blå den fortfarande är... och det är MOLN på den!!!"
Kan det vara ett tecken på att man stressat runt med näsan i backen hela tiden sökandes efter något nytt att ta sig an?
Min nästa tanke var:
"Spring och stoppa in sista tvätten i tvättmaskinen, väck den lilla, dammsuga ovanvåningen, har vi någon mat hemma...?"
Något inom mig stoppade efter två meter in i huset och jag vände bort till mitt fönster igen. Satte mig bekvämt och tittade på molnen.
Jag såg en krokodil, en fin dam och 256 pudlar...och jag mådde så bra.

Så jag önskar er en trevlig dag/kväll och vill ni ha mitt råd så titta upp på molnen eller stjärnorna... och bara koppla bort bruset.

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Tack för påminnelsen och inspirationen, det ska jag försöka komma ihåg när svetten lackar..

2009-07-25 @ 22:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0