KONTRAKT MED MIG SJÄLV!

Från och med den här stunden då kontraktet skrivs gäller det. Inga kryphål finns och sunt förnuft gäller.

Jag ska från och med denna stund sluta köpa massa strunt. Varje pinal och klädesplagg ska övervägas vändas och vridas på. Idiotkonsumeringen av grejor på rea och "bra-att-ha-prylar" tar stopp nu! Rensning av nuvarande inneboende prylar och garderober bör ske och minimeras radikalt.

Exempellista på idiotkonsumering och struntprylar:
*Kläder som är för små. (Går du inte i dom den dagen du köper dom så lär du inte använda dom förränns dom passar... och om den dagen kommer så vill du köpa nya kläder då.)
*Nya handdukar. (DET FÅR INTE PLATS FLER NU!!!!)
*Nya sängkläder. (Se ovanstående.)
*Stormönstrade barnkläder (Dom har så dom klarar sig den här storleken ut...)
*Tyger (Du kan inte samla på tyger när du inte har någon symaskin!)
*Symaskin (Du har inte tid att sy!)
*Böcker (Bokhyllan svämmar över med böcker redan som står på kö...)
*Dyra hemmaparty produkter. (Det finns billigare saker på Åhlens som gör samma nytta.)

Mika.

Ps. Vad har du för idiotkonsumering??? Ds.





Kommentarer
Postat av: Caroline

Oj ja...min idiotkonsumering är självklart barnkläder. Barnen behöver inte 17 klänningar i samma storlek eller 25 tröjor...bla bla bla!!

Jag har köpstopp totalt!!!!

Skor till barnen, de har så de klarar sig i flera år framöver hahaha...det är ju klart bra för alla de som får barnens oanvända skor. De blir ju lyckliga =) men för min ekonomi...nej!

Puder, man behöver inte fem olika färger och former. Räcker bra med ett eller kanske två.

Oj inser nu att listan kan göras lång, men jag håller nog där för nu. Får ta tag i nya saker sen...

Kram och tack för att du påminner en om konsumtion...för stor sådan!

2009-01-12 @ 13:56:33
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: anneli skagerberg

Jaa.. idiotkonsumering ust nu är scrapsaker. jag behöver verkligen ine mer för jag har ju inte tid! sen behöver jag inte riktigt alla tupperskaer som jag köper..men jag vill ju bara ha mer! Värdelöst med "ha-begär"!!! men å andra sidan kommer jag ha grejjerna i 25 år till, så jag kommer inte att behöva hadla nån ny kökspryl på jäääkoligt länge! Vad gör jag?! Jo, försvarar mitt "ha-behov"... Shit oxå.. Är jag fast???

2009-01-12 @ 15:19:57
URL: http://huvudfotingar.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja du är nog fast anneli...min mamma sålde och köpte också tupperware då jag var liten och jag lovar hon har sådana saker för tre hushåll...hihihi =)

Men alla är vi fast i nåt inte sant!

Kram

2009-01-13 @ 17:37:39
URL: http://linasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0