Fem år!!!!

Det som en gång ansågs vara stört omöjligt... det som en gång i tiden inte fanns på kartan har nu hänt! Jag vågar säga det högt... fem år har gått och denna gången är det inte bara en tillfällighet eller en nyck... det är inte ens ett infall av karaktär.
Jag har varit rök och nikotinfri i FEM ÅR! Jag gjorde det! Jag är rökfri!!!!!
Inga ord i världen går att förklara lyckan över detta... rökningen som jag trodde så benhårt på skulle bli min död. Jag rökte 20-25 ciggaretter om dagen i 10 år och varje försök att ens minska ner på nikotinet röstades dramatiskt ner av mitt beroende. Jag ska inte säga att det varit lätt men det som hjälpte mest var när jag blev gravid första gången. Trots att min första reaktion var att tända en ciggarett för att lugna nerverna så lyckades jag tack o lov slänga iväg den och hela paketet ner i första bästa papperskorg. Annars kanske jag hade rökt än idag.
Enligt sluta röka-linjens sida har jag genom att sluta röka vunnit det här på 5 år:
  • Risken för att jag ska få en hjärnblödning lika liten som hos en ickerökare.
  • Celler som varit i ett förstadium till cancer har nu fått en möjlighet att läka.
  • Risken för att jag ska utveckla cancer i mun, hals, matstrupe, urinblåsa, njurar, livmoderhals och bukspottskörtel minskat dramatiskt.
  • och jag har sparat 65.000 kronor på att inte röka.
Allt detta låter SÅ HÄRLIGT!!!! Även om jag verkligen blir fundersam och lite rädd för det där med 65.000 kronor. Vart tog dom vägen??? Har jag ätit choklad för dom pengarna??? Hade jag stått på gatan, utan hem och hus om jag fortsatt röka??? Personlig konkurs? Vad händer med alla dessa fattiga rökare i världen? Jag vet inte... det jag där emot vet är att så fort vi blir friska här i huset ska fira med dunder och brak. Herre gud! Jag har 65.000:- att spendera!

Har du något förslag på hur jag ska fira??? Jag vet inte... ska jag göra något själv? eller med hela familjen?

Friska fräscha kramar,
Mika

Kommentarer
Postat av: mamma

Grattis älskling....du har varit jätteduktig

2009-01-27 @ 16:53:50
Postat av: Loo

Är det Björn och hans bror på klippet?

2009-01-27 @ 21:31:35
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: Ann-Helen

Ett STORT grattis!!!!! Själv har jag varit rökfri i 4 år, men inte f*n har jag några pengar sparade:) Tycker du ska fira med familjen, men hur vet jag inte:)

Kram

2009-01-28 @ 20:54:52
URL: http://mum79.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0