Häftigt humör och polisböter...

Oh my! Vilken fantastiskt upplevelserik dag!
Hahaha... jag kan bara skratta åt allt nu på kvällen och tur är det.

Natten som gick var allt annat än vilsam. Jag är dunderförkyld och hostar som en gammal kol-patient när jag lägger huvudet på kudden, dessutom så låg två små, förkylda men pigga, barn bredvid mig. Det är underbart mysigt men herre min skapare vad trött man blir nästa dag... (Så trött att jag fick ett vredesutbrott på en vän... guuuuud vad jag skäms... jag har inte mycket över för folk som inte kan hålla sitt humör... och idag var jag likadan själv... suck...förlåt mig...).
När det väl var morgon funderade på att sjukskriva mig. Jag var mer död än levande i min feberfrossa. Men nej! Upp och hoppa! En dubbeltreo, en kopp kaffe och sedan bar det iväg. Först dagis och sedan jobb. Fullt med kunder och varor att ta hand om på jobbet så när jag slutade 14:30 var jag lycklig.
Sprang till bilen med snoret hängande, jag ville hem och LÄGGA MIG PÅ SOFFAN! Kom halvvägs då börjar "låg oljenivå"-lampan lysa. Ringer gubben och frågar om vi har någon olja hemma.
"-Nej... kör inom BP. Dom vet vilken olja du ska ha till bilen." Så jag tar omvägen mot BP och vem kör upp bakom mig om inte farbror Blå. Jag blir vanligtvis nervös när jag ser en polisbil, speciellt när dom kör bakom mig, men inte idag.
"Åh vad jag kör bra!!! (tack och lov för farthållare!) Och alla lampor funkar! Nya däck!!! Dom kommer inte stoppa mig!!! Nehej!!!! Åh vad jag kör bra!" Tänker jag för mig själv.
Då blinkar polisen på mig. "Oj nu får dom uttryckning och vill om!!!!!" Jag näst intill tvärnitar och svänger halvt ner i diket. DÅ STANNAR DOM BAKOM MIG! Jag blir lite fundersam. Men sedan tänker jag att dom kanske bara vill att jag ska blåsa. Och "hahahaha... det kan jag göra!" Polispojken kommer fram och är supertrevlig. Vill se mitt körkort och småpratar lite. Jag tänker "oj vilken trevlig polis" och sedan säger han:
"Jag ser att du inte har något giltigt skattemärke på bilen."
"Eh... va?" säger jag helt tagen.
"Ja det måste man ha. Hur kan det komma sig?"
Jag ser nog helt nollad ut. Jag vet verkligen ingenting om något saknat skattemärke och letar febrilt i mitt minne efter det fördömda klistermärket.
"Kan det ha ramlat av?" Frågar jag.  Detta verkar vara en rolig fråga för han småler åt mig.
"Nej det är knappast troligt va?" Säger han med sin nu-idiot-förklarar-jag-dig-min.
Sagt och gjort! För er som inte visste det så kostar det 500:- att glömma ett sketet klistermärke "och då kommer du billigt undan..." som min polispojke sa.

Det tog en kvart att skriva boten. Dom borde verkligen försöka ändra sina böteslappar. Det var en mindre uppsats som skulle utfärdas. Jag måste nog maila polisen om förslag att effektivisera sina böteslappar.
Hahahaha... Jag kom precis på att jag frågade om inte dom kunde köra först när vi skulle där ifrån... så jag slapp bli så nervös... det ville dom inte. Men dom var snälla att hålla avståndet i alla fall.

När jag kom hem började jag leta efter klistermärket (som vi tydligen skulle fått i Oktober...) Tänkte att det kanske hade ramlat bakom pianot. Jag tog i för kung och fosterland och lyckades faktiskt flytta det gamla åbäket, dessvärre står det mitt i hallen nu och går inte att rubba... men efter tre timmar hittade jag lappen i en låda bland bortglömda grejer. HURRA!!!!  Fram med en trasa och lite papper. Ut i snön i gubbens stora skor, gör en dubbelvolt, landar på ryggen och tappar andan. Kravlar mig fram till bilen. Torkar noga av den gamla lappen, torkar och sätter på den nya. Ooooo vad nöjd jag kände mig. En liten vindpust och DÅ RAMLAR SKITEN AV!
"JAG SA JU DET!!! INTE TROLIGT VA??!!! TROLIGT MY ASS!!!! *censur* *censur*" Skriker jag så det ekar mellan husen.

Så nu sitter jag här och stirrar på pianot. Imorgon är det jag som går ut i ottan med superlim och klistermärket från helvetet. Det ska sitta som berget om det så är det sista jag gör.

Blåblinkande host-kramar
Mika

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Haha, du är ju helt underbar!! Förlåt, men jag sitter här med världens leende, inte åt din dag (som ju inte verkar ha varit någon höjdare) men åt ditt underbara sätt att berätta det på:)

Jag blir också helt nervös när jag ser en polisbil, då är jag laglydig som aldrig förr. Jag brukar svära åt ögontjänare som saktar ner inför fartkameror, själv sänker jag farten UNDER högsta tillåtna för att jag blir så nervös:)



Kram

2009-02-21 @ 21:25:33
URL: http://mum79.wordpress.com/
Postat av: ullie

Mika, du är verkligen världens roligaste!!! hihihihi, ha det så fint och hälsa familjen från oss här i solen!!!

2009-02-22 @ 01:15:44
URL: http://elviapelvia.blogg.se/
Postat av: Elin

Hahahah... Asgarv... Knappt jag kan samla mig.. Herregud va rolig du e.. "Inte troligt.."

Skrattar så jag gråter! Tack för en underbar blogg!!

2009-02-22 @ 21:12:49
Postat av: Linda

What a day! :) Du skriver himla bra! :)

2009-02-23 @ 20:56:57
URL: http://sirismamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0