Förvirrad...

Jag har en bekant som alltid varit totalt förvirrad. Hon kommer ALDRIG i tid till något och man ska faktiskt vara glad att hon kom ihåg att hon skulle någonstans bara.Hon äger ingen klocka och har nog aldrig haft med sig en enda pryl som hon skulle behövt.... hon är helt clueless... och jag har faktiskt alltid varit lite avundsjuk på henne. Jag har tänkt att det måste ju vara helt fabulöst underbart att aldrig stressa eller kunna hållas ansvarig för någonting. Bara flyta med i livet utan några egna inre krav. Tills idag...
Hela dagen har varit makalöst konstig. Det känns som jag fått en överraskning varje gång jag vänt mig om. Jag har inte kommit i tid till någonting, jag har stått i vägen för alllt och alla. Jag har svarat konstigt på frågor och jag hade en "att-göra" lista i mitt huvud igår och idag kommer jag inte ihåg en enda punkt. Jag glömde var jag parkerat så efter jobbet tog jag en lång promenad på alla de ställen jag brukar parkera... Efter ett tag insåg jag att jag ställt den bredvid min butik och på promenaden tillbaka till bilen så kom jag på det:
det är inte för att hon inte tänker på något som hon inte kommer ihåg något... det är för att hon håller alldeles för mycket i huvudet som hon inte lyckas komma ihåg dom självklara och vardagliga sakerna.

Så nu har jag bestämt mig. Jag ska införskaffa en planeringskalender som ska bli min assistent! Här ska minsann hjärnan inte belastas med mer än absolut nödvändigt!

Planerad kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Ska man ändå ha en planeringsassistent ska den vara snygg tycker jag, kika på på www.personligalmanacka.se



Kram

2009-02-23 @ 12:50:20
URL: http://mum79.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0