Alla hjärtans dag...

Jag måste fråga... Vad är det för fel på att fira alla hjärtans dag? Jag tycker detta är en fantastisk dag som alla borde ta till vara på! "Det är köpmännens dag..." eller "äh... fan vad löjligt" är kommentarer som duggar tätt när det gäller denna dag. Vaddå köpmännens? Det är upp till var och en hur man vill fira! Jag är inte ute efter presenter eller ens ett kort. Jag vill ha dagen tillsammans med dom jag älskar... och att verkligen ta sig tid för varandra. Hur ofta händer annars det? Mitt liv är i alla fall fullt med: jag ska bara... och sedan ska jag bara... och när jag gjort det ska jag bara...men sedan kan vi sätta oss ner och njuta... nej vänta! Då måste jag..."
Tänk vad härligt att ta hela familjen på en utflykt på dagen och på kvällen äta en god middag tillsammans, kanske med ett glas vin och prata strunt. Inte bry sig om allt vardagligt... bara lyxa till det med en dag att umgås.

När vi ändå är inne på ämnet: Så många tjejer jag har pratat med som säger: "Min kille är inte så romantisk..." WTF är det om? Jag tror det handlar om en ganska stor portion av lathet och en portion av feghet. Är det läskigt att skämma bort sin älskade eller är det jobbigt att ta itu med så enkla saker som att visa uppskattning? Jag älskar att få blommor eller choklad... älskar när någon tänkt på mig och att jag är en sucker för gräddiga italienska pastarätter... eller bara en sådan sak som att tappa upp vatten i badkaret tända ett par ljus och med myndig röst säga: "Så! Nu tar jag hand om tvätten och så går du upp och myser!" Hur svårt kan det vara? Det är dom små sakerna som gör det! En lapp, en puss, ett vackert ord... uppskattning... Det behöver vi allihop...kille som tjej...

Hjärtliga kramar
Mika


Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Jag gillar denna kommersiella dagen, precis som Mors/Fars dag, julafton osv osv. Alla dagar kan göras till köpmansdagar i princip, men det är ju känslan dom förmedlar som spelar någon roll:)

Kram

2009-02-15 @ 13:57:57
URL: http://mum79.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0