Vilken julafton!

Jag har haft en helt underbar julafton (kan inte säga jul eftersom den inte är över än... men hitintills ser det mycket lovande ut!)

Jag är proppmätt och känner mig överväldigad av alla gåvor jag fått... jag som trodde det skulle bli en påse twix eller en chokladlåda.... känner mig alldeles yr av min familjs generositet... Jag måste verkligen varit snäll i år!

Men nu som lovat kommer en liten uppdatering i vad jag håller på med när jag inte bloggar... Jag stickar och virkar. Jag älskar det! Jag vet inte vilket som är bäst... stickning eller virkning... men jag gillar när det är fritt fram att skapa och sätta samman färger och texturer... Jag tycker om känslan av att det blir något (förhoppningsvis) användbart av det.


Just de senaste veckorna har jag blivit lite frälst i något som kallas "Åremössan" (fråga mig inte varför...) och därför så kunde jag inte låta bli att sticka till svärmor och svärmors mor också... det blev lite fnissigt på julafton... för är man inte van vid hiphop stuk på mössan kan det kännas lite besvärligt att sätta på den. Jag tyckte dock att båda två blev mycket fina i sina mössor och jag hoppas att dom kommer använda dom mycket och inte bara som pliktskyldigast när dom ska träffa mig (för det slog mig nämligen på kvällen att det skulle kunna bli... och det var inte meningen... )

Mössan är himla enkel att göra. Här kommer min variant på mönsterbeskrivning:
Stickor 10
Gärna oregelbundet garn 90 meter(som passar stickor 10)

Lägg upp 38 maskor på stickor 10. Sticka resårstickning (1 räta, 1 aviga) tills det är 4 meter kvar av garnet. Virka ihop mössan i korsidorna. Sy sedan ihop den i ena änden. Dekorera gärna med blommor, knappar eller pärlor.

Lycka till!


Varma mösskramar
Mika

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken tur att den inte är över ännu...för imorgon ses vi ju då äntligen =) Vilka fina mössor...allihop! Men den turkos blå var nog min favorit!! Kram till dig...

2009-12-26 @ 21:43:04
Postat av: Christina

god fortsättning!!!Fin-fina mössor...och tänk att nu är det snart ett nytt år att fylla med glädje, kärlek och oförglömöiga minnen..härligt!!Kram

2009-12-28 @ 22:45:09
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0