Färdigmålat? I hope not!

Så där ja... nu var det färdigmålat.

Nu sitter jag här... I min fina "atelje" och njuter. Eller njuter och njuter... Jag har lite panik. Det är nämligen så fint här. Inget färgstänk... inga bilder... inga pryttlar... Hur ska man kunna vara kreativ i en sådan steril miljö?

Jag behöver lite liv, lite pryttlar, lite charm... var hittar man det klockan elva en tisdagskväll?

"I mina favoritböcker givetvis!!!" Tänkte jag och hämtade dom. Tänkte scanna mina favoritbilder och skriva ut dom i lagom storlek och rama in dom i gamla ramar... "Det borde pigga upp!!"

Då funkar inte min scanner/skrivare till den nya datorn... "...dom är inte kompatibla liiiixom...lixom..." (Nasal stockholmsk dialekt).

Så nu sitter jag här i mitt status quo: ingen inspiration, inga bilder... inga bilder, ingen inspiration...

Mycket snygg men ack så steril kram
Mika

Bild från favoritboken "Lady Cottingtons pressed fairy book".
Underbart roliga och fantasirika smaschade älvor i akvarell.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahahaaa, vilken underbar bild!



Härligt med en fräsch ny ateljé, pryttlarna och alla andra inspirationskällor kommer snart att svämma över stället, var så säker... min klädkammare (läs ateljé) börjar svämma över av all inspiration och diverse projekt jag hittar och bara kastar in där för framtida bruk, och jag tycker ändå inte att jag anstränger mej särskilt hårt för att fylla väggar, hyllor och skåp därinne... kan höra hur dörren knakar och bågnar

2009-08-19 @ 14:23:32
URL: http://sirismamma.blogspot.com
Postat av: Christina

Åh så trevligt med färdigmålat...resten fixar du sen...kanske inte allt kl...sent.

Underbar bild, man blir glad!!Kram

2009-08-20 @ 20:01:07
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Linda

Nu har även jag blivit med denna skojiga bok. Underbar! S Hoppas inspirationen infunnit sig i din nya ateljé!=)

Kram

Linda

2009-08-24 @ 17:06:02
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0