Kommunikation tack!

Jag är en ganska lätt människa. Jag kan ta kritik! I alla fall konstruktiv som inte tränger in mig i en hörna. Det värsta jag vet är pikar och sura människor som säger "-Ingenting!" när man frågar vad det är när dom går runt och surar. Man kommer ingenstans med det! Detta händer titt som tätt och vanmakten i mitt huvud när det händer kan göra mig galen!
Kom igen människa öppna munnen! Säg vad det handlar om! Jag kommer svara och kanske, kanske tycker jag att du har rätt. Kanske kan vi komma fram till en medling...kanske håller jag inte alls med dig. MEN VI KOMMUNICERAR i alla fall.
Anledningen till att jag blir så upprörd av sådana här situationer tror jag bottnar sig i det faktum att jag en gång var den här konflikträdda människan som gick och var upprörd inombords men aldrig sa något utåt... någonstans på vägen insåg jag att den som mådde sämst under dom förhållandena var jag. För oftast förstår den andre inte piken... och även om dom förstår att det är något som inte stämmer så är det VÄLDIGT SVÅRT att lista ut vad det hela handlar om...
Hm... detta är ingen pik!!! Detta är ett konstaterande i allra högsta grad. Det finns en människa i min närhet som jag önskar skulle öppna truten... jag tror defenitivt inte han läser på min blogg så ingen behöver känna sig träffad... Så fort jag lyckas fånga honom (han är ganska skygg och snabb...) så ska vi nog få igång en konversation! Tills dess så lägger jag hans underliga beteende åt sidan och fortsätter med mitt liv.

Kram
Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0