Insikter...

Ungefär en gång i månaden träffar jag några tjejer. Vi känner inte varandra sedan innan och vi är väldigt olika allihop... lite läskigt olika. VI träffas i alla fall och dikuterar allt mellan himmel och jord. Eller det kanske man inte kan säga. Vi pratar om vårat innersta. Vi öppnar oss för varandra och berättar sådant som jag inte skulle berätta för vem som helst annars. Jag tror inte att någon i gruppen skulle öppna upp sig så i vilket sällskap som helst.
Och det är fullständigt makalöst så underbart det är att få prata ut och helt fantastiskt upplysande och rogivande att få lyssna på de andras tankar. Att någon kväll i månaden få prata igenom saker som man funderat på kanske hela livet... Att faktiskt komma till insikt om att det finns fler som jag som funderar på vad som händer efter vi dör och vad för mening man kan ge sitt liv för att leva fullt ut.
Jag kom till insikt om en sak ikväll efter att ha lyssnat. En viktig sak som jag verkligen ska försöka leva efter. Det kommer inte alltid att vara lätt men jag hoppas att jag har mod och kraft att försöka. Och det är:

Förlåtelse.

Om du helt och hållet kan hitta förlåtelse till dig själv och de runt omkring dig så kommer du att växa så otroligt som människa. Det är genom förlåtelsen du blir fri att utvecklas till någon lyckligare större och visare. Ta vilken del av ditt liv som helst där du inte är nöjd. Låt oss säga att du känner dig missnöjd med dina vänner. Att dom inte ger dig den uppmärksamhet du tycker att du borde få. Lyckas du hitta äkta förlåtelse till dom så kommer du antagligen till insikt om att det inte är riktat mot dig. Känner du att du svikit dig själv eller någon annan på något vis, försök förlåta dig själv på så sätt blir det lättare att göra på ett annat vis nästa gång. Bär inte med dig gammalt bagage som tynger dig. Gör upp med känslan och hitta förlåtelsen så blir du fri... det tror jag i alla fall...


Kram till dig där ute!


Kommentarer
Postat av: Caroline Bolgerth

Kraaaaaaaaaaammmm Love ya!! Finns det ett bättre slut på dagen =)

2008-10-30 @ 23:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0