Vi delar godis!

Gubben badar, lillan sover och jag o den stora sitter vid datorn och äter godis tillsammans. Hur mysigt som helst! Mitt liv har blivit mer lagom sedan jag började jobba. Mer lagom på det viset att jag känner att jag är ledig när jag är ledig och att jag arbetar när jag arbetar. Innan tyckte jag att jag jobbade hela tiden fast jag var ledig. Ironiskt va?
Här om dagen var det lyxdag i mitt hem! Jag kom hem till ett nystädat citrondoftande hus! Oh happy day!!!!!! När jag var mammaledig hade vi fördelningen att ja skötte hemmet o barnen och när gubben kom hem på kvällen så hjälptes vi åt med middag o läggningen (på så sätt fick vi lika mycket ledig tid...) MEN NU! Hallelujah! Killar där ute...mhm *host* *host*...låt mig presentera det bästa sättet att få en tacksam o nöjd dam: Hjälp till med hushållet! INGET KLÅR DET!
Däremot kan jag sakna min frihet som arbetande... jag saknar de människor som jag omgett mig hela dagarna och veckorna med. Tiden är inte lika töjbar och jag känner att det är svårt att vara impulsiv med fikor och lekpartyn! Fast å andra sidan så känns det som att man uppskattar fikorna och lekpartyna mycket mer nu.
Så... mitt liv har som sagt blivit mer lagom nu!
 
Imorgon är det dags för fotomaraton... och flitiga besökare får kanske en glimt av mitt bidrag här på bloggen... inlämningen är nämligen via just bloggen. "Glimt" skriver jag eftersom att jag inte kommer lämna kvar dom här längre än nödvändigt om jag inte är helt nöjd med dom... Det ska bli superroligt!!!!!!!!!

Dudududududuuuuuuuuu nu är det slut!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0