Tänk om alla följde sina drömmar...

... då skulle jag få äta riktigt goda bullar med underbar marmelad varje dag, dricka gott vin på en vinbar här i min hemby varje helg, jag skulle också få läsa en tidning som kom ut en gång om månaden med olika teman varje gång, bli masserad på ett underbart litet pittoreskt spa, klämma/lukta/känna på en massa inredningsprylar i en fantastisk inredningsbutik,lämna mina barn hos en dagmamma som slår alla rekord i pedagogiskt och kärleksfullt tänkande, få lära mig matlära och matlagning på en kurs som hölls av ett fantastiskt idesprutande matfreak, jag skulle också få gå på flera vernissager per år med spännande konst och diskutera med kreativa människor, lyssna på konserter med underbar sång och musik... jag skulle också känna igen folket som arbetar på ambulansen och jag skulle kunna kräva att få "NN" som läkare... låter inte det helt underbart? Det tycker jag... mina vänner, ni är underbara och era drömmar likaså... jag önskar SÅ att ni får dom att slå in!

Den här dagen har verkligen gått i drömmars tecken. Drömde att S var gravid i natt och jag var tvärsur på gubben min eftersom han underlåtit sig att bli gravid samtidigt... S är en gammal vän till mig från ungdomens dagar och märkligt nog kom vår gemensamme barndomsvän E in till mig och berättade att hon är gravid!!!!! JAG BLIR SÅ LYCKLIG! Hon kommer bli en fantastisk mamma!!!! Hoppas det blir en flicka! Då kommer lasset med flickkläder ut ur huset!!!!
Men den ultimata drömmen tror jag två damer som jag mötte tidigare idag uppnått... dom var närmre 100 än 50 och dom fnissade så förtjust. Jag frågade om dom var ute och shoppade julklappar tillsammans och dom fnissade fram att det var dom minsann. Det klirrade om den enes system-införhandlade påse och den andra frågade om hon inte skulle ta en tidning och lägga mellan flaskorna. -Nej, sa den första... vi ska klirra högt i trappuppgången... så suckar dom andra när dom tror att det är fest på gång! Sedan lämnade dom arm i arm butiken fortfarande fnissande och småpratandes.... min dröm är att få det som dom när jag blir gammal... nej... jag rättar mig... min dröm är att ha det som dom har det alltid... en riktigt god vän att fnissa med... det är drömmen!

Nu mina vänner ska jag hälla upp ett STORT glas vin till mig själv och julstäda! Skulle egentligen varit på en sagolik italiensk middag med goda vänner men den lilla har feber och vi vill inte smitta!

Kram
Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0