Drömmar och förhoppningar...

Gårdagen gick bra. Arbetet är detsamma. Det kändes som jag varit borta i en månad och att dom bytt datasystem under tiden. Barnen verkar inte ha lidit några men av att spendera dagen på dagis ;)... så jag antar att jag är igång nu... Och det känns helt okej! Jag har någonstans på vägen i livet lärt mig tricket att uppskatta saker och ting. Jag var en väldigt negativ människa en gång men jag har kommit ur det.
Jag är väldigt tacksam över mitt arbete för det ger mig möjlighet till så mycket annat! Jag har tid med barnen, gubben och mitt målande. Sedan har jag mina drömmar... mina drömmar om att en dag kunna driva mitt egna "måleri"... min egna butik... och min egna tid.
Jag slänger ut min dröm här... kanske kan du hjälpa mig någonstans för att driva den vidare... jag är så tacksam för alla förslag/ideer och all slags hjälp!!!!!
Jag vill ha en egen atelje, där jag och en till arbetar (låter flummigt... men jag vill gärna ha en arbetskompis/partner att bolla ideer och dricka kaffe med). I ateljen är arbetstempot högt, lustfyllt och kreativt. Vi målar och tillverkar varor som vi säljer i vår(a) butik(er). Vi målar motiv på möbler, mönster till tapeter, motiv till planscher, målningar, vi illustrerar böcker och skriver böcker... ja allt vi kan komma på, känner lust för och vill!
Den absolut högsta drömmen är att få öppna "fysiska" butiker men till en början går det mer än bra att ha en nätbutik.
Jag har börjat luska på träaskar och barnmöbler... söker trärena sådana till ett lågt pris med hög kvalite. Det är inte det lättaste men det ska gå. Jag har också börjat läsa på om hur man gör för att starta en e-butik (mycket spännande och intressant!)

Vet kanske du någon eller något ställe som har bra och förhållandevis billiga träprodukter så maila mig gärna!!!! Eller släng in en liten kommentar.
Vidare söker jag någon som kan något om hemsidor och tillverkandet av dessa. Här är jag ganska nollställd... men jag vet hur jag vill att det ska se ut ;).
Och har du pengar som du inte vet vad du ska hitta på med så får du jätte gärna skänka dom till mig, jag tar emot alla valörer!!!!! ;)

Kram till alla monsterdiggare där ute!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Mika!

Jag vet en kille som är super på allt vad som heter datorer och hemsidor, har jobbat med honom på fågelholkarna. Jag skickar dig ett mail eller på FB om honom, ok. KRAMKRAMKRAM

2008-11-04 @ 23:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0