Den stora fiskdöden fortsätter....

Jag har inte berättat om det tidigare, men hemma hos oss pågår en kamp som liknar den pesten utsatte männskligheten för en gång i tiden. Det är nya draman varje dag, ond bråd död och avlivningar sker varje vecka. Det är minst sagt traumatiskt. Jag är en sådan människa som inte borde få ha husdjur för jag har så svårt att ta beslut om när det är bättre med avlivning än att låta dom lida.
Jag pratar om mitt förbaskade akvarie som skulle bli "sååååååååååå roligt och trevligt!"
Hitintills har det (under 2 månader) dött ungefär 20 fiskar... och jag har inte blivit klok på varför. Jag har varit inne på diverse forum och sökt efter svaren. Jag har gjort allt ALLT dom har rått mig till och ändå har mina fiskar fortsatt dö.
Här om dagen hände det som inte får hända... min finaste fisk "fisken" blev sjuk. Min älskade gubbe var snäll nog att göra grovjobbet som bödel medans jag stod och försökte tänka goda tankar i köket gömd bakom skåpen. Det gick snabbt och förhoppningsvis smärtfritt.

Kram till alla akvariediggare där ute som måste ta beslut om andras vara eller icke vara!

Kommentarer
Postat av: Moster Monika

Jaa du, har du tagit ph värdet på ditt vatten och lämna in på tex djurmagazinet.Jag tror att de kan kolla vad det är för fel, för det låter ju som att det kan vara nåt fel i vattnet eller har du någon som är rovdjur,för mycke mat, för många växter mm

Har du pratat med Linn tex eller djurmagazinet som finns där nere jag tror säkert att de kan svara, alt kolla vad du har för fel i vattnet (jag trrrrrooor det)

Hälsningar moster

2008-11-16 @ 18:18:44
Postat av: mika

Ja du moster...Det visade sig vara bukvattensot dom hade... men eftersom jag hade ballongmollys och nästan enbart honor så verkade ingenting fel.. (fisken sväller upp precis innan dom dör och ballongmollys är alltid svullna... och honorna ja, trodde jag var gravida...) Det verkar avvärjt nu dock... tyvärr har jag bara tre fiskar kvar o två malar... Men om ett par veckor när jag säkert vet att dom resterande inte är sjuka ska jag införskaffa fler!



Kram till dig (och hela familjen!!!!)

M.

2008-11-16 @ 18:32:43
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0