Mamma är lik sin mamma...

... hon städar och hon diskar och hon dammar... eller hur var det nu? Jag förstår inte vad det är med mig och städning. Det är en kronisk åkomma som bitit sig fast i min hjärna och inte vill släppa taget. Jag kan helt enkelt inte släppa  tanken på vad jag "ska städa härnäst". Man borde väl städa för att leva inte leva för att städa???
Synen av min ideal jul innehåller inga scener av mig moppande golvet eller mig klättrande på diskbänken i ett försök att torka av ovanpå överskåpen... Inte heller innehåller det några klipp av mig nästan gråtande över alla prylar... ibland känns det som jag blir begravd i prylar.
Vad ska man göra med alla dessa prylar??? Det känns som jag bara flyttar runt på dom från A till B till A till C och från C ner i källaren (efter källaren ser dom inte dagens ljus igen... moahahahahahahahahaaaaaaa!!!) Finns det något inredningsprogram där ute som påminner om "room service" eller "design Simon ´n Thomas" som kör konceptet "nytt hem utan skräp" så får ni gärna tipsa mig! Eller om ni behöver något... vad som helst så maila mig! Jag kan säkert leta fram det i källaren... För det är inte prylarna eller städningen som jag vill fylla mitt liv med... det är människorna, händelserna och skratten...


Här om dagen tog jag mig i kragen, slängde moppen åt sidan och promenerade med barnen ner till stranden. Det var kallt och blåste men oj vad vi hade roligt!
Nu ska jag bara arbeta ett pass till (lille-jul) och sedan är julen här... på riktigt! Och jag ska verkligen göra mitt allra bästa för att INTE ens tänka på att städa.

Hoppas att Ni får en riktigt god jul med massor av god mat, skratt och värme!

Mistelpuss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag älskar er

2008-12-23 @ 17:26:47
Postat av: Caroline

Önskar er en riktigt god jul och hjärtefull sådan, utan städning =) älskar er....jag oxå...

2008-12-23 @ 22:10:18
URL: http://linasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0