Idag har jag varit väldigt effektiv!

Idag började jag med att slå upp korpgluggarna klockan 06.00. Skuttade upp ur sängen och lagade frukost till hela familjen (pannkakor till barnen och ägg och bacon till gubben...) sedan startade jag den första tvätten och rörde ihop pepparkaksdegen. Det var lite kallt om fingrarna att putsa fönstrena innan solen gått upp över åsen  men jag blev varm igen när jag kom in och dammsugade och torkade golven. Sedan hittade jag brysselkål i kylskåpet och tillverkade en julkrans till dörren (se beskrivining här: brysselkrans ) samtidigt som jag svängde ihop en fisksoppa som alla åt mängder av. Efter lunch nätshoppade jag lite efter dom sista julklapparna så nu är dom färdiga. Under tiden dammtorkade mina töser hela huset. Jag vek den sista tvätten och lade den på plats tillsammans med dom nya lavendelpåsarna som jag sytt. Mmmm doftar ljuvligt... Efter det tog jag katten till veterinären och bonade köksgolvet. Som tur var så hade golvet torkat när äggklockan ringde för att tala om att lasagnen var färdig i ugnen... hur skulle golvet annars sett ut??? Efter middagen bakade vi pepparkakor och drack glögg samtidigt som vi tittade på julkalendern... kvällen avslutade vi med ett parti monopol och en joggingrunda.

Eller nej... nu ljuger jag igen... Men ooooooo vad jag önskar att jag skulle kunna klara av allt detta på en dag!

Ein rrrrikti skåunsk kraum te daj!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du är underbar gumman....ohhhh jag önskar också jag hunnit allt det där....stor kram till dig för du är bäst iallafall....

2008-12-12 @ 08:46:39
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: anneli skagerberg

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha, precis så ser mina mål för dagen ut varje morgon!!! Men jag är jävligt tacksam om jag kommer så långt som att ge mina barn frukost och kanske om de har tur litta kvällsmat oxå :)

Kraaaam!

2008-12-12 @ 22:52:30
URL: http://huvudfotingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0